jamen hej!

tänka sig att det är fredag redan imorron. crazy shit i say. ska jobba hela helgen så de kan ju egentligen kvitta ganska mycket. ska iofs ut en sväng på lördag nånstans. får väl klä ut sig lite när de e halloween :) imorron kväll efter jobbet ska jag hem till sis och ha myskväll framför idol. nice!
idag klippte jag stackars indi. det blev rätt bra, han blev riktigt stilig. stör mig lite på hårtofsarna mellan fram och bakbenen som sticker ut...:P han ville inte stå still så vad ska man göra. hans nya täcke passade också! så nu e han utrustad för vintern den lille filuren. folk får tycka att jag e nördig med min häst :P men han e faktiskt väldigt mycket för mig. som en av mina familjemedlemmar, min bebis, min vän, mitt allt! he´s my love!

har funderat lite de senaste dagarna..på hur många människor som varit väldigt viktiga för en vissa perioder i ens liv, man tappat kontakten med. det är ju en del. många kanske spelar mer roll än andra :P men allmänt är det ju sjukt tråkigt. de va ju en del i klassen som man "aldrig skulle tappa kontakten med" som man va sjukt tighta med då men som man verkligen aldrig pratar med nu. konstigt.
jag är sjukt tacksam och glad för att jag har alla mina "viktigaste" vänner kvar. inte minst linda. visst att hon bor i sthlm men vi smsar ju varje dag och vet ju vad som händer i varandras liv. vi ses iaf varannan månad och vi kan prata med varandra om det mesta. linda är den absolut viktigaste för mig. vi är så lika, tycker samma om det mesta och vi har så sjukt kul tillsammans, alltid! kan inte beskriva hur bra vi faktiskt har de tillsammans ;) du är guld värd min vän.
jag tycker det är sjukt kul att man fått en del nya vänner den senaste tiden med :) lärt känna folk random ute en kväll som man sedan fortsatt ha kontakten med och träffat några gånger. eller lärt känna lite nya tjejkompisar genom andra vänner. tjejer e annars svåra att lära könna tycker jag. tjejer är oftast s¨bitchiga mot varann :P lättare att bara lära känna killarna på festen man e på än att gå fram och försöka bli vän med tjejerna som sitter lite längre bort och glor surt på en. eller?
någon som jag faktiskt tänkt på de senaste dagarna är Jimmy. han va liksom den allra viktigaste för mig innan. vi delade allt känns de som. visst vi växte ifrån varandra och de hade ju aldrig blivit som det en gång va. och de vill jag nog inte heller. saknar inte honom på det viset, som min pjokvän, men jag saknar honom för vi va ju sjukt bra vänner. han va den som jag verkligen kunde berätta allt för och jag va den samma för honom. vi visste allt om varandra. kände varandra utan och innantill, vad jag känner iaf. visste vad den andra tyclte och tänkte. jag saknar att ha en sån vän väldigt mycket. speciellt när linda bort så långt bort och allt...många gånger känns de som man inte har någon att prata med. fast jag vet att jag har underbara vänner här som gärna hade lyssnat. men de är inte samma sak. vi sa att vi aldrig skulle tappa kontakten, att vi skulle förbli vänner. det ville vi båda två. vi skiljdes inte åt som ovänner men ändå så pratar vi aldrig. sist jag såg honom va kanske för ett år sen när jag råkade stöta på honom ute på fagans eller nått. jag har ändå försökt hålla kontakten tycker jag. ringt då och då..slängt iväg ett sms. men man får knappt något svar tillbaka. jag vet om att han har flickvän och de gör mig absolut ingenting, tycker de känns skönt att veta att han har det bra. men kan liksom inte vi va vänner ändå?
jag tycker de är så sjukt att först är man så nära en person. personen är liksom en vääldigt stor del i ens liv, och sen helt plötsligt så finns personen inte där alls. det är liksom..helt fel på något vis.
man borde hålla hårt i sina vänner, speciellt dom bästa!  ;)

shit va långt det blev och vad emotional :P va kanske inte riktigt meningen, så ni får ursäkta. ville bara ventliera i hjärnkontoret lite!

nej om man skulle lägga sig? funderar på att gå upp tidigt och cykla och rida en sväng innan jag ska ut på stan och leta halloweenutklädnad innan jobbet...

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0